Saturday, December 16, 2006

بجيلك من ورا الأحزان



بجيلك من ورا الأحزان .... ولسه فاكر العنوان
ولسه فاكر العنوان

بجيلك من ورا الأحزان .... ولسه فاكر العنوان
ولسه فاكر العنوان

أنا حضنك وتكوينك .. والمكتوب على جبينك .. وأنا اللى فى اخر الرحلة
بلاقى عمرى فى سنينك
بجيلك ... بجيلك ... بجيلك من ورا الأحزان

وانا ليكى وعمرى انتى ... غريب من هواكى انتى ... فى لحظة ضعف تحيينى
ولما الغربة تغوينى
تردينى لحضنك يوم ... ولا غيرك هيطوينى ... فى لحظة ضعف تحيينى
ولما الغربة تغوينى
بجيلك .... من ورا الأحزان

سكوتى مش الم فيا ... وضعفك ليا حنية ... يا اول صورة فى عيونى
يا ساكنة جوا تكوينى
الام الغربة ما تأثر ... سكوتك بس يكوينى ... يا أول صورة فى عيونى
يا ساكنة جوا تكوينى
بجيلك ... بجيلك من ورا الأحزان


بجيلك من ورا الأحزان .... ولسه فاكر العنوان
ولسه فاكر العنوان

بجيلك من ورا الأحزان .... ولسه فاكر العنوان
ولسه فاكر العنوان

أنا حضنك وتكوينك .. والمكتوب على جبينك .. وأنا اللى فى اخر الرحلة
بلاقى عمرى فى سنينك
بجيلك ... بجيلك ... بجيلك من ورا الأحزان


مش عارفة ليه إفتكرت الأغنية دى فجأة
يمكن عشان حالة الحنين اللى فيها
كنت بسمعها من زمان أوى
يمكن حتى قبل ما أستوعب كل معانى كلماتها
كان بيلمسنى لحنها ورقة الكلام ورقة صوت حميد وعلاء
تحفة بكل المعايير

2 comments:

Anonymous said...

وانا بقي افتكرت اغنية علي الحجار لما قرات الاغنية بتاعت حميد ياتري في ايه اليومين دول

انكسر جوانا شئ ...وانطفت فينا المشاعر ....توهنا ونسينا الطريق
وأبتدأ الإحساس يسافر وأخذ الأحلام معاه وانكسر
غيرت فينا السنين ...والنسيم أصبح عواطف ....وسط إحساسنا الحزين
جرح قلبي العواطف ارتقي صوت السكات .....وابتدأ يتوه الخيال
توهنا ونسينا الطريق ....انكسر جوانا شئ
انكسر جوانا شئ ...قلبي بيحاول يسامح ...انكسر مهما انتهي ....بابتسامة حب طارح
وابتديت تعلي الآهات ....والكلام زي السكات
توهنا ونسينا الطريق ...انكسر جوانا شئ ....وانطفت بعده المشاعر
توهنا ونسينا الطريق ....وابتدأ الإحساس يسافر ....وأخذ الأحلام معاه
أنكسر ...انكسر ...جوانا شئ ..جوانا شئ

sofinqoraso said...

الأغنية دى كمان تحفة يا احمد
أنا نفسى بموت فيها
وعامة كل واحد ليه أغنية بتشغله كل يوم