Monday, January 29, 2007

تخاريف صيام

تحت شعار أدينا بنهيس ورانا ايه وبما إنى مش عارفة أصور المترو لسه ( هو لو حد شافنى وانا بصور المترو هيحصل حاجة ؟ ) وبما أن الناس بتطالب ببوست جديد وبما أن جوايا كلام كتير وأفكار متلخبطة وناس داخلة وخارجة وبما أنى كنت صايمة اليومين دول كل سنة وانتوا طيبين يبقى ذنبكوا على جنبكوا بقى




هو أنا كبيرة ؟
بقالى فترة بسأل نفسى السؤال ده ولما موصلتش لنتيجة أو جايز النتيجة معجبتنيش قررت أسأل الناس
بس للأسف مش كلهم فهمونى لأنى مقصدش السن خالص
هو لازم يعنى عشان أنت كبير تبقى عاقل كده ومتزن وبتكلم بحساب ومتغلطش
طب هو الواحد لما يتصرف تصرفات طفوليه أو يبقى على سجيته يبقى أهبل وعبيط
مش عارفة هل فعلاً السن بيحكم الأنسان
مرة واحد قالى أنتى مش كبرتى على المصاصة واستغربت أوى وقعدت اضحك وقلتله هى دى كمان بيكبروا عليها وساعتها أفحمنى وقالى يعنى لو شفتى باباكى بياكل مصاصة هتستغربى ولا لأ فكرت لقتنى فعلاً هستغرب أو المنظر مش هيبقى نورمال طب ليه ... !!
يعنى أنا لما هكبر وأتجوز وأخلف مش هاكل مصاصة
والقضية مش قضية مصاصة طبعاً


طب هو أنا مجنونة ؟

ساعات كنت بقول لنفسى - وواضح انى بقولها حاجات كتير يعنى - أن فى نوع من الناس كده عمرهم ما هيستريحوا أبداً وانا منهم
ايه الدماغ دى ؟ ليه كده اللى أنا بعمله ده ؟ ليه كمية التفكير الفظيعة دى ؟
ليه أى حاجة مش بتمر عليا بسهولة ؟ ليه لازم اسباب ونتائج ودوافع وتخمينات لأى موقف بيحصلى لكل كلمة بتتقالى لكل أغنية بسمعها ؟؟؟



عارفة إنك مستنية البوست بتاع قصة حبنا
بس انتى مش عارفة انى بجد حاولت كتير ومسحت كل اللى كتبته
بس مصممة برضه أنى أكتبه
بس عايزاه يبقى فجأة كده ... عشان عايزة ابسطك
بغلس عليكى ... علشان لقيتك مرة واحدة وحشتينى
عشان أنتى غيرهم
...........................................................
إمبارح صحيت من النوم سألت نفسى سؤال عجيب أوى
هو انا نمت ولا لأ ....؟؟
...........................................................................
نفسى أعرف إمتى هتخلص من العادة دى
لو سرحت دقيقة فى وسط الشغل أفوق الاقينى كلت ضوافرى ووصلت لكوعى ومتعورة وحالتى حالة
........................................................................................
حالة غريبة جاتلى من يومين وحسيت كده انى كشيت وبقيت صغيرة أوى وأنزويت فى ركن على السرير قدام التليفزيون وفتحت كاميرا الموبيل وفضلت أصور كان ساعتها مسلسل اللقاء التانى وأنا بعشق المسلسل ده بكل تفاصيله أحداثه وموسيقته وكانت حلقة بعنوان أسوار الذكرى وبلا فخر عيطت فى أخرها مع انها كانت حلقة عبيطة جداً
........................................................



ايه يا بنتى ده
ايه حالة الحب اللى واخدانا اليومين دول
النهاردة وانتى بترنى كنت مشغولة أوى وقرفانة وسمعت رنتك ابتسمت هى مش ابتسامة بس هى حالة فرح
نسيت أقولك أنى حطالك نغمة أخاف ليه بتاعت لؤى ... لؤى هاه
عجبتنى قصاد عينى
ومستنية يوم السبت
والبوست بعد اليوم ده هنكتبه سوا

42 comments:

Anonymous said...

as usual am the first to read n the first to replay
lma 7d yshofk wenty btswri el metro hai2olo mahwosa bih aw wa7da f handsa me7tagh f mashro3 asl daimn biswro el mabani w ai 7aga bi3do 3aliha
then ana fa3lan mestnia kesat 7obna bs mestnia ashofaha mofag2a
mestnia 7agat kbeer
ah kman
enty kebrty w makbrtish
benk w ben nafsk enty kbera w lma bi7sl mawkf bidi2k btet5ili enk so3'ira
w kman so3'ira f 3in nas w kbera f 3in nas tanya aslaha bte5tlf
3mtn i love in all ways
5o5tk ya3ni hat3mli eh

sofinqoraso said...

khokhty

مرضتش انام غير لما أرد عليكى الأول
أنتى أصلاً عارفة انا عايزة أكتب ايه من غير ما اكتبه

والله طمنتينى بخصوص موضوع المترو ده عشان كل ما أنفرد بيه يطلعلى عسكرى من تحت الأرض

ساعات لما بتحط فى موقف يضايقنى بكره أصلاً اكون كبيرة

بس مقولتيش هو انا مجنونة ولا لأ ؟ :D

متخافيش هتبقى احلى مفاجأة وأحلى بوست فى البلوج

LOVE U MORE

Yassmina said...

وانتي بتسألي على حكايه الكبر دي افتكرت اخويا الكبير لما اعمل موقف بايخ ويزعقلي ويقولي(هو انتي مش ناويه تكبري بقى)
والاقيني بقول بيني وبين نفسي
وطب اكبر ليه مش مستهله :D
****************
طول عمري وانا نفسي اتصور جنب المترو مش اصوره هوا
بقولك ايه ماجي ااقف وتعملي كأنك بتصوريني
وهو بالمره محدش يقفشنا
******************
فكرتيني بمسلسل اللقاء التاني
من اكتر المسلسلات ال بحبها
تعرفي في قصص فيه فعلا تشدك وتتأثري اوي منها
خصوصا لما يكون فيها موسيقى تصويريه عمر خيرت
**********************
بجد البوست جميل يانور معلش بقى انتي عارفه اني دايما بقولك نور
عشان اببقى مميزه :D
صحيح بلاش شغل العيال ده وتقضيم الضوافر

sofinqoraso said...

jasmine

هى مش مستاهلة خالص
انا بس عايزة اعرف يعنى ايه الواحد يكون كبير
منا ساعات دماغى بتكون كبيرة وبفكر وكله بس تصرفاتى بتطلع عبيطة
...........................
يا ريت والله تيجى تتصورى حتى تبقى انقذتينى
عايزة اخد منظر للمترو وهو داخل المحطة والناس زحمة على الرصيف وأول ما أطلع الموبيل الاقى الناس كلها باصالى
................................
دا انا كمان مرضتش انزل الصور اللى صورتها للمسلسل
انا عندى الموسيقى بتاعته لوحدها بسبمعها بدمع بجد
تقريباً بتلكك
...................................
نور طالعة منك زى العسل وانا اصلاً بحب الاسم ده
نفسى ابطل بجد يا سوسى إدعيلى
منورة يا قمرة

Anonymous said...

افكار متفرقة

كل حاجة لوحدها

زى المسلسل التلاتنين حلقة كل حلقة منفصلة

بس كلهم فى الاخر

انتى


بجد جميلة اوى اوى


يلا مستنى منك تانى

sofinqoraso said...

safsofa

مسلسل بحاله

الله يكرمك يا سيدى
هى فعلاً حاجات وأفكار جاتلى على مدار أيام

منورنى

Oma said...

امبارح لما كنا بنتكلم في التليفون قلتيلي هعملك فجأه وهخرعك... وانا دخلت بقى اشوف الفجأه بس ماكنتش اتصور انها هتعملي الحاله الغريبه دي !

بصي انا قريت البوست وبعدين طلعت وقلت مش راده لاني ماعرفتش ارد اساساً

وبعدين دخلت تاني وقريتو تاني ودحكت تاني
بس عايزه اقولك اني كنت بعيط تاني مره بقى...وعشان افرح نفسي رحت جبت اللاب توب وفتحت البلوج بتاعك مخصوص عشان اشوف البوست العبيط ده تاني !

ودي تالت مره اللي ارجعلك فيها
بصي انا هحاول اني ارد
سمي كده معايا وسيبي كل حاجه في ايدك
بصيتي للجهاز ؟ ايوه كده برقي !

وحشتيني...

المهم مش هنخرج عن الموضوع :D

المترو انا اتصور انك لو وقفتي تصوريه حد العسكري اللي بيطلعلك ده هيقفشك ممكن يكون المترو ده منطقه عسكريه وممنوع التصوير احسن تكوني جاسوسه ولا حاجه :D مش عارفه ليه حاسه الموضوع مش في التمام بس لو هتموتي يعني وتصوريه ابقى صوريه من غير ماحد ياخد بالو

وحكايه كبيره دي انا شايفاها نسبيه فيكي انتي بالذات...يعني ممكن في موقف احسك كبيره اوي في افكارك ودماغك
بس ساعات بردو بتبقى نونو صغننه كلمه توديها وكلمه تجيبها..بتزعل من حاجات صغيره وتفرحيها بكيس شيبسي شاورمه..شاورمه ها ؟؟..هبقى اغريكي بيه بعد كده
انتي كبيره ومش كبيره:D
بس اللي اعرفه كويس جداً
ان جواكي طفله عندها سنتين بالكتير
تعرفي تخبيها ساعات وبتسيطر عليكي ساعات
وانا على فكره مش من الناس اللي بيستغربوا لما الاقي حد كبير بيجري او بياكل مصاصه...لأني متفهمه ظروفهم
والقصه مش قصه مصاصه نهائي

مجنونه...آه مجنونه
طول النهار اقول لنفسي كده
وكل شويه اسأل زيك..واقول ايوه مجنونه وبردو ارجع اسأل تاني !
التفكير الكتير ده جنان..كل الحاجات الصغيره اللي بتقلب معاكي معاني وقضايا ده جنان...انك تعملي حاجات مش عارفه بتعمليها ليه وترجعي تسألي ليه عملت كده او العكس..بردو جنان
جنان في الزمن ده...اللي كل حاجه فيه بتعدي على الناس هوا لدرجه انهم مش بيحسوا بيها
ساعات بحس ان مشكلتي انا وانتي اننا مابقيناش زي الناس اللي عايشين تيك اواي زي مابيقولوا...احنا لسا فينا دماغ وبنفكر!!

هو أنا مش ناوية أنساك بقى ؟

قولي لنفسك :@
انتي بس لو تنوي..هتقدري ;)

إمبارح صحيت من النوم سألت نفسى سؤال عجيب أوى
هو انا نمت ولا لأ ....؟؟

يالهوي انتي وصلتي للدرجادي
شوفي اصلا كلامك يامجنونه
كاتبه (( صحيييت من النوم ))
يعني كنتي نايمه
وبتسألي..ماشي طمنتيني عليكي
لا بجد فيه ليالي ماما تيجي تصحيني الصبح احس اني ماكنتش نمت اصلاً لسا
طول الليل عماله بتفركي وتتقلبي وتفكري..غالبا بكون بفكر وانا نايمه فلما بصحى بحس اني كنت صاحيه ومش نمت

قرقضه الضوافر...ارحمي نفسك هتاكلي نفسك كمان شويه ياهبله..هقولك على حاجه كنت بعملها زمان ايام ماكنت هبله زيك...حطي بلاستر على ضوافرك..آه والله هيبقى شكلك مسخره في الشغل بس انتي كده كده مسخره..او البسي جوانتي ياستي حتى...او خلي طنط تحطلك فلفل على صوابعك زي العيال الصغيره عشان لما تيجي تقرقضي لسانك يحرقك وتحرمي :D

اللقاء الثاني...لاتعليق..اصل مش كل حاجه هقولك بحبها زيك يعني :P

على فكره كل مابسمع رنتك بسكت وادحك كده براحه مش عارفه ليه
حتى لو بتكلم مع حد او بعمل اي حاجه
لازم طول ماانتي بترني اسكت وادحك دحكه هاديه كده...لدرجه ان هبه صاحبتي لما ترني وانا ابقى معاها واسكت تقولي هي مستقصداني ولا ايه !

وبالنسبه لحاله الحب..انا والله مش عارفه فجأه كده حسيت انك كنتي واحشااني اوي وانا مش واخده بالي...ايام الامتحانات وقبلها بردو كنت انا بعيده شويه عن النت ومش كنا بنرغى كتير ولما رجعت حسيت انك بجد كنتي واحشاني اوي...حاسه اني الايام دي باديه اكتشفك من جديد...وحاسه انك بقيتي جوايا اوي..بمعنى...هو كده من غير مااشرح...جوايا اوي..بس خلاص ومش هقول اكتر من كده هنا بقى :D

ابقى اقولك يوم السبت ;)
انا مستنياه اكتر واكيد هيبقى يوووم تحفه ان شاء الله

حببتيني في اني ارنلك والله :)
قال يعني لما برنلك بسمع انا الاغنيه
بس احساسي ان اخاف ليه شغاله على الخط التاني ;)
بالمناسبه انا مخصصالك اصاد عيني من يوم ماشلت موبايل بيغني والرنه دي بتاعتك :D

على فكره
البوست تحفه بجد وكان بقالي كتير عايزه ابعت حاجه زي كده...افكار وخلاص ومش كامله بس كنت بقول الناس هتقول عليا مجنونه زي ماقالوا عليكي كده :D
بس عادي بقى ايه يعني مجنونه مجنونه

الكومينت طوويييييييييل صح
معلش بقى تعملي ايه..واحده وحشها الكلام معاكي ومبسوطه وبتدحك لمجرد احساسها انها بتكتب في البلوج بتاعك :)

Ahmed EIssa said...

بوست جميل قوي...بجد جميل

بس واضح انها حالة عامة..كله حاسس انه محطوط جوه قيوم السن والمسئولية وانه كبر علي اللي بيعمله..عارفه النهاردة كنت عايز اشتري بول اوفر لقيت صاحبي اللي معايا بيقولي"انت كبرت علي الحاجات دي"..مع انه والله عادي لهو اطفال ولا الوان عيالي..مش عارف ساعتها حسيت ان احنا اللي بنحط القيود دي حوالين رقبتمت وبعد كدة نشتكي انها خانقانا

اي حد فينا جواه طفل صغير بيتمرد علي قيود الكسئولية وبيحب المغامرات الغير محسوبة ..اكبر مثال مثلا لما تبقي عارفه انك حتتاخري علي الشغل وبالرغم من كدة تركبي ميكروباص نثلا مش تاكسي..ساعتها بتحسي انها مغامرة بالرغم من انها حاجةهبيطة..الطفل اللي جواكي بيبقي راضي قوي وبيتنطط من الفرحة

اهملي اللي انتي عايزة تعمليه لان الناس مش حتبطل تتكلم...بالعكس كل واحد حيحسدك لانك اديتي فرصة لنفسك نعملي اللي هم معملهوش

تحياتي كلامك جميل واسلوبك رائع بالرغم من اني تهت في الاخر وفي حاجات مفهمتهاش..اسمحيلي ابقي اخوكي الكبير واضيفلك لينك عندي..وتابعيني بقي

يلا سلام

Diyaa' said...

هو تصوير المترو حرام لا سمح الله ؟!
صوري صوري ولو مسكوكي هنعملهالك قضية رأي عام
كبيرة..بالمعني اللي بتسألي فيه ده فمفيش حد كبير بدرجة مطلقة ولا حد طفولي بدرجة مطلقة وزي ما صاحبتك قالت
كبيرة ومش كبيرة ..
هو ده العادي إن الواحد يكون كبير في مواقف وصغير في مواقف سواء كانت هي دي الفطرة أو كان مجرد تغيير أقنعة
وصراحة موضوع المصاصة في البنات ده تحديداً مش بحبه مش عارف ليه ..ولا في الرجالة حتي..عقد بقي اصلي باين معديتش عليها قبل كده
وبالنسبة لسؤالك بتاع أنا مجنونة..لأ ما أنا زيك وبيتقال عليا أهبل كمان من أقرب الناس ليا ..بتكون بهزار بس أكيد ليها خلفية معينة..إنتي حقيقية مش مجنونة..دماغك لازم تفهم حاجات كتير..بس لما تيجي ناحية أي احساس حلو أرجوكي اركني دماغك علي جنب وسيبي الاحساس ده ياخد وضعه
اسألي مجرب
باقي البوست بقي معرفش فيه حاجة :))
..سلام عليكم

Mony The Angel said...

:)
bgad al post gamed awe awe awe ya sofi :)
a7'eran redeety 3anena w 7atetelna post gdeed ;)

hacomment 3ala 7eta 7eta b2a lol

bosy ya sety, about mawdoo3 kebeera da..
ana shaifa en alkobr maloosh ay 3elaaqa mn ay noo3 belsen :)
almost leeh belham lol
ah wallahy msh baharrag :)

about algenaan:
enty adra bnafsek b2a :)
kidding tab3an :D

w about 7alet al7ob:
rabena y7'aleeko leba3d ya setty..

w about al nasiaan, don worry kollo bitnasa lol

bgad alpost 7elw awee..
law da alnezaam wenty saima..
fa7'aleeky saima 3alatool b2a

salamz (f)

sofinqoraso said...

يعنى عيطتى وضحكتى ومكنيش عايزة تردى .. اتهبلتى يعنى من الأخر :D

أهم حاجة تكونى اتخرعتى عشان لو متخرعتيش هزعل أوى

وبعدين انتى بتسمى ده رد .. دى موشحة يا حجة

طمنتينى بصراحة على موضوع المترو وبعدين بحاول أعمل نفسى بتكلم فى التليفون بس مش عارفة

منا عارفة انى دماغى كبيرة وبفكر وكده لكن تصرفاتى بقى اوعى ومش حابة أنى اكون كبيرة بعد ما جربت اكون كبيرة فهمتى حاجة

هولع فى الدماغ دى قريب
يا ربى نفسى احط دماغى على المخدة انام

حاولت انساه ولا بنسى :D
انا بس مبحبش اللى بيتنطط فى حياتى زى الكورة الكاوتش على رأى رياض بيه البنطلونى

مش عارفة ليه جالى احساس انى منمتش
برضه عشان كنت بفكر قبل ما انام وصحيت على نفس الفكرة

اتحديت نفسى النهاردة وقلت مش هلبس الجوانتى ومش هاكل ضوافرى
وكلت شفتى وعورتها :D

انا كده هرنلك طول الوقت لو أضمن انك هتضحكى بس افتحى الموب يا امورة

حلوة بتكتشفينى ده انا هخليكى تكتشفينى كويس

على فكرة أمبارح سبت الكمبيوتر مفتوح عشان اصحى الصبح أقرا الرد قبل ما أروح الشغل

بحبك ... بس

sofinqoraso said...

أحمد عيسي

ميرسى اوى على رأيك فى البوست
هى وصلت للهدوم كمان
لأ بقى ده كتير

والله يا أحمد بروح اول واحدة قبل ما الشركة تفتح أصلاً

ساعات كتير بجد بقول مش مهم الناس وأعمل اللى انا عايزاه بس برجع اقول انا عايشة وسطيهم وجزء منهم مينفعش امشى فى مركب لوحدى

ميرسى اوى انك ضفت اللينك بتاعى عندك واكيد متابعاك

sofinqoraso said...

Diyaa'

مش عارفة والله يا ضياء فيها حاجة ولا لأ بس انا عامة مبحبش اعمل حاجة وحد باصصلى فيها

جالى اعتقاد ان الكبير كبير لازم يعمل كل حاجة على انه كبير
ساعات بخاف حد من الشغل يشوفنى وانا مع اصحابى عشان هتجيله صدمة عصبية

احساس أنى مجنونة مش من فراغ
أصل مش ممكن كمية التفكير دى
انا نفسى أخد المواضيع بسهولة اكتر

ميرسى على متابعتك

sofinqoraso said...

manmona elgamila

ربنا يخليكى يا قمرة والله كنت كاتباه فى الشغل وجبته على ديسك والديسك مش رضى يشتغل

عندك حق بس انا مش قصدى كده
أنا ممكن اكون كبيرة سناً بس مش عايزة اتصرف زى الناس الكبار

هو الجنان وحش يا مونى
ببقى سعيدة وانا مجنونة وساعات ببقى عايزة اقتل نفسى

يا رب يا منمونة يخلى كل اتنين بيحبوا بعض بجد لبعض

أدعيلى انسى للأبد بقى

منا نويت بقى كل كلم يوم كده أصوم عشان البلوج يستمر

منورانى دايما

logarithms said...

موضوع لذيذ جدا
بالنسبة لموضوع ان الواحد كبير وللا لا
كل يوم بيعدي علينا بنكبر
بس مش بمقدار اليوم ولكن بمقدار التجارب اللي عدت علينا فيه
وبنتأثر بالتجارب دي وبتأثر في شخصيتنا
وأكيد كلنا بنغلط ودا مش معناه اننا صغيرين بس معناه اننا لسة موصلناش لقمة النضج ودا مش عيب ولكن العيب اننا نكرر نفس الغلط
اما بقي حكاية الجنون ...
في داخل كل منا عالم يعشقه ويشعر فيه بمنتهي الجنون وهو حقا شعور جميل

sofinqoraso said...

logarithms

أولاً منور البلوج
وميرسى على رأيك فى الموضوع
بس انا عايزة اقولك ان ساعات تجاربنا دى بتيجى برد فعل عكسى وبنكره اننا نعيش فى عالم فى التجارب القاسية دى وبنكره اننا نكون كبار عشان كده اصلاً

عجبنى اوى رأيك عن الجنون
أنا حتى حبيت الجنون اوى :D

Diyaa' said...

وأنا كمان نفسي...هنتعود ..قريباً علي روتانا سينما
وعندك حق في مسألة باصينلك فيها دي..ومتابعتي بتسعدني
سلام

buffy said...

a7sn 7aga en elwa7d yb2a 3la tabe3to fe ay sen sa7 wala 2eh?

sofinqoraso said...

Diyaa'

منورنى على طووول

buffy

أكيد طبعاً يا قمرة
أصل الواحد مش هيعرف يعيش الدور كتير

micheal mohsen said...

خليكي علي طبيعتك التلقائية الجميلة و سيبك من أي أسئلة..تحياتي لكي

LAMIA MAHMOUD said...

فاهماكي يا بنتي والله .. انا قعدت فترة كبيرة في دماغي اوي ان عايزة العب ببالونة وحموت على بالونة لدرجة ان شيماء واميرة فكروا انهم يجيبولي كيس بلالين .. بس ده مش معناه انك صغيرة .. معناه بس انك لسة فيكي حتة طفولة
_________________
تحليل يا بنتتي مش جنان .. بتحللي كل حاجة .. عادي بقى
__________________
انا مستنية البوست بتاع فصة حبكم برده ..اما نشوف
_________________
ناوية تنسيه ان شاء الله .. بس انتي ركزي .. خليه هدف
_____________
اي سينك ما نمتيش
_______________
ربنا يخليكوا لبعض
_________
في الاخر بقى انتي مش مجنونة بس لو ما بطلتيش كلام مع نفسك حتتجنني

LAMIA MAHMOUD said...
This comment has been removed by a blog administrator.
nour said...

مش لازم تسألى انتى كبيرة و لا انتى مجنونه المهم تكونى متسقة مع نفسك
انا لو ابويا لقيته ماسك مصاصه مش هستغرب عادى يعنى
انا باكل مصاصه برضه
محدش له عندك حاجة
اجمد حته بتاعه لما قمتى من النوم سألتنى نفسك هو انا نمت امبارح
جامدة:)))))))))))))
بوست جاامد على فكرة

sofinqoraso said...

micheal mohsen

فعلاً أجمل حاجة ان الأنسان يبقى دايماً على طبيعته
بس اسوأ حاجة ان يبقى من طبيعته أصلاً انه ميبطلش أسئلة

sofinqoraso said...

LAMIA MAHMOUD

منورانى يا قمرة
تصدقى انا كمان فيا حتة البلالين دى
حتة فكرتينى كنت جايبة بلالين العيد الى فات ومش نفختها

بجد يا لومى عادى
والله طمنتينى
بس انا عايزة يبقى العادى بتاعى اكبر دماغى


نفسى اكتبه بجد بس مش عارفة ابدأ إزاى واقول ايه

لا هخليه هدف ولا بتاع .. الموضوع مبقاش مستاهل

المصيبة انى نمت بس صحيت على نفس الفكرة اللى نمت عليها

آمين يا رب

بجد سليمة يا دكتور
موضوع الكلام مع نفسى ده جابلى الهس هس خلاص

بجد مبسوطة اوى بزيارتك ومتنسيناش بقى

sofinqoraso said...

nour

ساعات الأنسان بيضطر فى مواقف معينة يتصرف على قد الموقف
مثلاً فى الشغل
مينفعش أبداً أكون عيلة
وده اللى ساعات بيضايقنى
وزى ما قلت لو حد من الشغل شافنى بره هتجيله صدمة عصبية

والله بجد يا نونو سألت نفسى السؤال ده وحتى أنا نفسى استغربت بعدها

ميرسى يا جميل ومنورانى

Anonymous said...

أنا أحسدك
أنا أحسدك
أنا
أ
ح
س
د
ك

Mony The Angel said...

sofi, ana marartelek tag :)
ed7'oly 3andy shofeeh w gawby 3aleeh ;)
btw, la magal lel e3tezaar ha ;)?
salaaaaaaaaaamz

sofinqoraso said...

الزرافة الحسودة

تحسدينى على ايه بس
ولا هو يعنى عشان زرافة حسودة لازم تحسدى كله وخلاص
منورانى يا ستى

sofinqoraso said...

mony

merci gdn msh 3rfa a2olk 2h
bs enty et25rty shwya
ana already etdabest in the same tag mn deya2
w i promised eni harod 3leh next topic isa
harod 3leko ento eletnen ba2a :D

Amr Ahmed said...

اييييييييييييه

الخبطة دي

من المترو للحب

مين فين بكام

والله فكرة
اللخبطة دي

الواحد يكتب اال هو عاوزه في بوست واحد

واهو توفير

تحياتي

Tamer Nabil Moussa said...

البوست جميل واكثر من رائع وبعدين خدى الامور ببساطة انا بحب المصاصة بس بكلها فى البيت بس غير كدة تبقى فضيحةه
هههههههههه

ربنا يوفقك

تحياتى

sofinqoraso said...

Amr Ahmed

أحلى حاجة فى الدنيا أنك تكون زى الأطفال فى تلقائيتهم
تعمل كل الى ييجى فى دماغك
واحلى حاجة برضه انك متلاقيش حد غلس يحبطك على اللى انت بتعمله ده

sofinqoraso said...

tamer

يعنى يا تامر الواحد ميعرفش يعمل الحاجة اللى هو بيحبها قدام الناس
ساعات كتير بقول طظ فى الناس
بس برجع وأقول أنا عايشة وسطهم ولازم احترمهم
يعنى هى المصاصة هتوجعهم
والقضية مش قضية مصاصة :D

www.blogs4arab.com said...


يسعدنا تشريفك
www.blogs4arab.com

عروسة النيل said...

بحب تخاريفك يا نوونة
:D

sofinqoraso said...

www.blogs4arab.com

ميرسى أوى على الدعوة وإن شاء الله هكون معاكوا

Salsosty

عايزين نشوف تخاريفك انتى كمان
أحلى حاجة لما التخاريف تتطلع منك كده من غير تجميل
بتلاقى نفسك فيها أوى

Unknown said...

Nice post and I feel so happy for you, wish you all the happiness in the world.

sofinqoraso said...

Hechkok

منورنى يا هشام كالعادة طبعاً
ميرسى على على امانيك
تعرف انك جيت على الجرح
اليومين دول انا فعلاً مبسوطة بزيادة
يا رب كل الناس تتبسط زييا

Askandarani said...
This comment has been removed by the author.
Askandarani said...

one day i was coming back from school, 2 boys were fighting and one came to me and said, 3amo 3amo he wants to hit me, can i walk with you. 3amo made me feel i am khalas kebert

this is the same as the removed post, kont bal3ab

sofinqoraso said...

askandarani

tab mnta 3ndk blog amor 5ales ahoh
ma tel3b fih
gay tel3b fel blog beta3i leh
3la fekra ana lama 7d bey2oli ya tant batbeset awy
msh bashof sa3et-ha ana kbira wla la2