Tuesday, October 24, 2006

ذكريات


عندما تتوقف الأقلام....عندما تتجمد المشاعر....عندما تتحجر القلوب...عندما تمل الشمس من إطلاق آشعتها الدافئة..تأكد أنى نسيتك
عندما يموت النبض...ويتوقف دوران الأرض...وتضيع الأيام و تنتحر الأحلام...تأكد أنى نسيتك
عندما تغدو الأكاذيب حقائق...و تجف انهار الدموع...ويموت القلب...و يستحيل الرجوع...تأكد أنى نسيتك
عندما يصبح الجنون غاية...و اجد لمأساة الحب نهاية...تأكد أنى نسيتك
عندما أعبر حدود المعاناة...و اهدم جبال الذكريات...و أجد باب الخروج من متاهة الأحاسيس ...تأكد أنى نسيتك
ألم تفهم بعد....فحبك عندى الأبد

2 comments:

Diyaa' said...

أنا أحياناً قليلة لما بعلق بالعربي يمكن لأني بطئ في كتابته ..لكن بيكون اللي بعلق عنده مش هيفهم إلا لو كتبت عربي
لكن البوست ده في حاجة قالتلي هتحس بالعجز لو عبرت عن رأيك بحروف غير الحروف اللي مكتوب بيها البوست ده
أنا حسيت بيأس في أول الكلام ...لكن أول ما قريت أخر جملة ..عرفت يعني إيه تعبير عن المشاعر ..بجد كلام وهمي ..أنا دايماً كنت بقول البنات بتعبر أحسن ..وبتحس أكتر ..لكن دلوقتي تأكدت ..
تسمحيلي أبقي أستعير البوست ده ..اكيد هحتاجه مرة في حياتي ..ومفيش أحسن من كده
سلام عليكم بقي وأسف للإطالة ..
كنت سألت سؤالين فضولي أجبرني علي سؤالهم..أبقي ردي بس عندي في المدونة عشان معنديش جهاز في البيت فمش سهل أوصل لأي مدونة
سلام

sofinqoraso said...

Diyaa'

ياااااااااااه اخيراً حد عبرها
متتصورش بجد الخاطرة دى بالنسبة ليا ايه
أنا اصلاً مش بكتب أو مش موهبة عندى يعنى بس الكلمات دى تقدر تقول كاتباها بدمى بجد

أشكرك اوى على رأيك فيها ومعلش تعبتك فى موضوع الكتابة بالعربى

وبخصوص السؤالين أنا رديت عندى وهرد عندك برضه بس ده ميمنعش انى هستناك فى البلوج عندى برضه